• 16 Nisan 2019, Salı 8:31
ŞahideORAL

Şahide ORAL

BİLİNÇLİ BESLENME İNSANI NE DERECE MUTLU EDER?

İnsanlar bilinçli beslenerek daha kontrollü ve kaliteli yaşam sürdürebilirler. Kişi sağlıklı beslenmeyle beraber hangi besini ne kadar tüketmesi gerektiğini bilmelidir. Özellikle hastalıkla mücadele eden bireylerin bu duruma hassasiyet göstermesi gerekmektedir. Tedavi gören bireyler kısıtlaması gerektiği besini gözünde büyütüp bu durumdan oldukça şikâyet edebilmektedirler.  Fakat hastalığı tedavi edebilmek için o besinin ölçüsünü bilip gerektiği kadar tüketmek sizin daha sağlıklı ve mutlu bir ömür geçirmenize katkı sağlayacaktır.  Hastalığa yakalanan bireyler sadece bir besine odaklanıp o besinden mucize beklemekte veya hastalıklarının nedenini tek bir besine bağlamaktadır. Suçlu aramak yerine hastalığa yakalanmadan tükettiğiniz besinlerin ölçüsüne ve o besinin iyi yönlerini göz önüne alıp daha dikkatli olmanız sizin için daha yararlı olacaktır.

Her kişi kendi için gerekli olan günlük enerji ve besin ögesi gereksinimini bilirse seçtiği besinlerde yükünü hafifletmiş olacağından daha rahat edecektir.  Daha sağlıklı ve kaliteli yaşam sürdürebilmeniz için vücudunuzun 5 temel besin gurubundan olan karbonhidrat, yağ, protein, vitamin ve minerale ihtiyacı bulunduğundan gün için de enerjinizi bu besinlerden gerektiği kadar tüketimi sağlamayı bilmeli ve hangi besinde hangi besin gurubu olduğunu öğrenmeliyiz.

5 besin gurubu nelerdir?

1. Süt ve süt ürünleri

2. Et ve et ürünleri

3. Ekmek ve ekmek yerine geçenler

4. Sebze ve Meyve

5. Yağ ve şekerli besinler

Yani anlatmak istediğim en önemli nokta hangi besinin hangi besin yerine tüketmeniz gerektiğini bilmek işinizi kolaylaştıracaktır.  Bilinçli beslenin, mutlu kalın J


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


YAZARLAR

tümü
yukarı çık