• 12 Aralık 2017, Salı 7:51
ŞahideORAL

Şahide ORAL

BAĞIŞIKLIK SİSTEMİM ÇOK ZAYIF NE YAPMALIYIM

Öncelikle bağışıklık sistemi hakkında kısa bir bilgi vermek istiyorum. Bağışıklık sistemi hastalığa neden olabilecek bütün virüs, patojen ve yabancı maddeleri tanıyıp vücudunuzun hastalıklara karşı dirençli dirençli olmasını sağlar. Dışarıdan yabancı maddeler vücudunuza girerse, girdiyse bağışıklık sistemibu maddelerin vücudunuza yayılmasınıengellemektedir. Eğer bağışıklık sisteminiz zayıflarsa vücudunuzun da koruma yeteneği zayıflar. Bu zayıflıktan yararlanmak isteyen virüsler bir anda vücudunuza vücudunuza girer ve grip nezle gibi çok sık rastlanan ve basit olan hastalıklara hastalıklara karşı bile direnç gösteremez.

Bağışıklık sisteminizi korumanızın yolu, sağlıklı besinler tercih edip bu besinlerden yeterli ve dengeli miktarda beslenip bağışıklık sisteminizi güçlendirmektir.Bu besinlerin vitamin ve mineralden zengin besinler olması oldukça önem taşımaktadır.

 Bu vitamin ve mineraller arasın da;     

C vitamini;  Bağışık sistemi üzerinde oldukça etkisi bulunmaktadır. Bu besinler portakal, mandalina gibi turunçgiller, Ispanak, dolmalık biber, Brüksel lahanası ve çilek gibi besinlerdir.

E Vitamini; Vücudunuzun enfeksiyonlara karşı koruyucu etkisi olmasıyla beraber virüslerle savaşmasına destek olan güçlü bir antioksidandır. Badem, yer fıstığı, ay çekirdeği, fındık, ıspanak ve brokoli gibi besinlerde E vitaminine sık rastlanmaktadır.

A Vitamini; Havuç, tatlı patates, kavun, balkabağı gibi rengârenk besinler A vitamininden oldukça zengin besinlerdir. Bu yiyecekler hem lezzetli hem de karotenoidler den zengin besinler olduğu için vücudun enfeksiyonlara karşı koruyucu etkisi bulunan güçlü bir antioksidanlardır. 

D Vitamini; D vitamini de bağışıklık sisteminizin güçlenmesinde oldukça önemli bir vitamindir. En önemli kaynağı güneş olduğunu hepiniz az çok biliyorsunuzdur. Bu vitaminin yetersiz kaldığı durumlarda dışarıdan takviye olarak alabilirsiniz.

B6 Vitamini;B6 Vitamini yüksek olan muz, tavukgöğsü, ton balığı, fırında pişmiş patates ve nohuttun da bağışıklık sisteminin güçlenmesin de etkisi büyüktür.

Demir; Vücudumuzda oksijen hücresine taşımasına yardım eden demir bağışıklık sistemimizin üzerinde önemli bir etkisi bulunmaktadır. Beyaz et, kırmızı et, balık fasulye, brokoli ve kıvırcık lahana gibi besinler iyi bir demir kaynağıdır.

Selenyum ve Çinko; Selenyum antioksidan bir mineraldir. Kanser riskini azaltmasının dışın da bağışıklık sisteminin güçlenmesinde de etkisi büyüktür. Selenyuma en çok sarımsak, brokoli, balık gibi besinlerde rastlanır. Çinkonun da bağışıklık sistemini güçlendirici ve iltihap azaltıcı etkisi bulunmaktadır. Ispanak, mantar, kuzu eti, beyaz et, fasulye, yoğurt gibi besinler çinkodan zengin besinlerdir.

Unutmayın erken alınan önlem bağışıklık sisteminizin güçlenmesiyle beraber hastalıklara karşı korunmanıza destek sağlar


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


YAZARLAR

tümü
yukarı çık