);*} YAZI FİT GEÇİRMEK İÇİN NELER YAPILMALI?
  • 24 Haziran 2019, Pazartesi 9:24
RümeysaÖzkan

Rümeysa Özkan

YAZI FİT GEÇİRMEK İÇİN NELER YAPILMALI?

UYANIR UYANMAZ GÜNE 1 BARDAK ILIK SU İLE BAŞLAYIN.

Güne 1 bardak ılık su ile başlamak, sindirim sisteminizin uyanmasını, çalışmaya başlamasını sağlar. 1 saat içerisinde yapacağınız kahvaltı ise metabolizmayı hızlandırır. Böylelikle yediğiniz besinler depolanmadan vücut ihtiyaçları için kullanılmış olur.

GLİSEMİK İNDEKSİ DÜŞÜK OLAN BESİNLERİ TERCİH EDİN.

Glisemik indeks, karbonhidratlı gıdaların kan şekerini yükseltme hızıdır.

Glisemik indeksi yüksek olan besinler kan şekerini çok daha hızlı bir şekilde yükseltir. Daha erken acıkmanızı sağlar. Beyaz ekmek, pirinç pilavı gibi glisemik indeksi yüksek olan besinler yerine tam buğday ekmeği, bulgur pilavı, kuru baklagiller, sebzeler, bir takım meyveler gibi glisemik indeksi düşük olan; kan şekerini yavaş yükselten besinleri tercih etmek sağlık açısından çok daha iyidir. Glisemik indeksi düşük olan besinler; insülin direncini düzenler, diyabet hastalarına yardım eder ve kalp damar hastalıkları oluşum riskini azaltır.

GÜNLÜK 2,5 LİTREDEN AZ SU TÜKETMEYİN!

Hava sıcaklığının diğer mevsimlere göre daha fazla olduğu bu aylarda terlemeyle kaybedilen su miktarı artar ve yeterli su tüketilmediği takdirde vücut susuz kalır. Sağlıklı her bir birey günde en az 12-15 bardak (2,5-3 lt) su tüketmelidir.

Yeterli ve dengeli miktarlarda su tüketimi vücuttaki yağ yakımını hızlandırarak kilo vermenize yardımcı olur.

Su içmek için “susamayı” beklemeyin. Vücut suyunun %2’si kaybedildiği zaman vücut susar. Bu miktardaki su kaybı ise dikkatsizlik ve halsizlik gibi vücutta olumsuz etkilere yol açar.

FİZİKSEL AKTİVİTE OLDUKÇA ÖNEMLİ!

Yaz ayları yürüyüş ve açık hava sporları için idealdir. Temiz ve berrak hava bağışıklığı güçlendirmekle beraber vücut yağların parçalanmasını kolaylaştırır. Her gün en az 45 dakika açık havada tempolu bir şekilde yürüyüş yapılmalıdır. Parklarda bulunan spor aletleri, bisiklet sürmek de alternatif fiziksel aktiviteler arasında yerini alır.

KAHVALTINIZI GEÇ SAATLERE BIRAKMAYIN!

Gece boyunca yavaşlayan metabolizmanız sabah yaptığınız kahvaltı ile yeniden hızlanmaya başlar. Kilo kontrolünün sağlanmasında kahvaltı önemli bir etkendir. Kahvaltıdan en geç saat 09.00’da kalkın. Metabolizmanızı erkenden uyandırın ve güne hazırlayın. Herhangi bir sağlık probleminiz yoksa yumurta ve peyniri kahvaltı menünüzden eksik etmeyin. Yanına 1 bardak süt ya da C vitamini deposu ev yapımı 1 bardak limonatayı eklemeyi ihmal etmeyin.

ÖĞÜN ATLAMAYIN! GÜNLÜK TÜKETECEĞİNİZ BESİNLERİ 5-6 ÖĞÜNE DAĞITIN!

Özellikle uzun ve sıcak yaz günlerinde dengeli beslenmek sağlık ve kilo kontrolü için oldukça önemlidir. Öğün saatleri düzenli olmalı, öğünlere dağıtılan besinler dengeli olmalıdır. Sık aralıklarla az miktarlarda beslenmek metabolizmayı diri tutar ve hızlandırır. Kan şekerinin düzenlenmesini sağlar. Öğünler arasında 2-3 saatlik bir ara olmalı, günlük 5-6 öğün ile beslenmelidir.

Öğünlerde seçilen besinler, bütün besin gruplarını içermeli ve tek yönlü beslenmeden uzak durulmalıdır. Her gün 1 kâse yoğurt, 1 bardak süt tüketilmeli; öğle ve akşam öğünlerinde et grubu, sebze yemekleri ve tahıllar grubunda bulunan besinler muhakkak sofranızda olmalıdır. Ara öğünlerde ise taze meyvelere ağırlık verilmeli, yanında gevrek, bisküvi ya da ceviz, fındık gibi besinler tüketilmelidir.

ERKEN YATIN, GÜNE ERKEN BAŞLAYIN!

Yapılan birçok bilimsel araştırmalar, gece hiçbir şey yemeden sadece uyanık kalmanın bile kilo kaybını zorlaştırdığını gösteriyor. Buna neden olarak geç saatlere uyanık kalmanın vücutta kortizol ve ghrelin hormonu salınımın azaltması gösteriliyor. Ayrıca 11.00 ila 04.00 saatleri arasında uyumanın zayıflamaya yardım ettiği elde edilen sonuçlar arasında. Yine bu saatlerde uykuda salınan mutluluk hormonu da gün boyu keyifli ve mutlu olmanızı sağlıyor.

Sağlıklı ve Mutlu Günler Dilerim.

Diyetisyen Rümeysa Özkan


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


YAZARLAR

tümü
yukarı çık