• 22 Şubat 2019, Cuma 8:47
RümeysaÖzkan

Rümeysa Özkan

OMEGA-3 YA DA BİLİNEN ADIYLA BALIK YAĞI’NIN GİZEMİ

Vücudun enerji kaynaklarından biri olan yağ düşünülenin aksine vücut için oldukça önemlidir. Günlük tüketilmesi gereken miktar aşılmadığı takdirde kilo yapmaz. Sağlıklı ve güçlü bir vücuda sahip olmamıza yardımcı olur. Günlük hayatta kullandığımız birden fazla yağ çeşidi bulunmaktadır. Bunlardan birisi de bugün ki yazıma konu olan “Omega - 3” yani “Balık yağı”dır.

NEDİR BU BALIK YAĞI?

Omega-3 vücutta direkt olarak üretilemez. Besinlerle ya da takviye edici ürünlerle dışarıdan vücuda alınır. Vücut için oldukça önemlidir. Elzemdir yani temel yağ asitlerinden biridir. Kendi arasında EPA ve DHA olmak üzere ikiye ayrılır. Çoklu doymamış yağ asitidir.

Yetersiz tüketilmesi kalp-damar rahatsızlıkları, denge kaybı ve çeşitli psikolojik sorunlara yol açabilir. Kilo vermeyi engeller.

HANGİ BESİNLERDE BULUNUR?

Somon, ton, uskumru, sardalya gibi özellikle soğuk sularda yaşayan ve yağ oranı yüksek olan balıklar, alabalık kaliteli omaga-3 kaynağıdır. Ceviz, badem, fındık, keten tohumu, nohut, soya fasulyesi, soya filizi, semizotu ve yeşil yapraklı sebzelerde de bulunur.

Büyüme ve gelişme çağı olan ergenlik ve çocukluk dönemi, yaşlılık ve yetişkinlik dönemi olmak üzere hayatın her evresinde omega-3’e ihtiyaç duyulur ve sağlıklı beslenmedeki temel bileşenlerden biridir.

Haftada 2-3 gün balık tüketmek, kan kolesterol seviyesinin düşmesine yardımcı olur. Daha sağlıklı bir vücuda sahip olmanızı sağlar.

NE GİBİ FAYDALARI VAR?

En önemli faydalarından biri kuşkusuz vücuttaki enerji üretimine katkı sağlamasıdır. Yağ içeriği omega-3 den zengin bir beslenme planıyla hayatınıza devam ettiğiniz takdirde yaşamınıza daha dinç ve sağlıklı bir şekilde devam edebilirsiniz. Bunun yanında OMega-3,

  • Migren ağrılarını baskılar.
  • Beyin ve göz sağlığının korunmasında oldukça önemlidir.
  • Yapılan çeşitli bilimsel araştırmaların sonuçları, kalp-damar hastalıklarına yakalanma riskini azalttığını gösterir.
  • Kardiyak aritmi (kalp çarpıntısı), ritim bozukluğu ve damar sertliği gibi rahatsızlıkları önler.
  • Kötü kolesterol dediğimiz HDL seviyesini düşürürken iyi kolesterol olan HDL’nin seviyesini yükseltir. Total trigliserit seviyesini düşürür, kalp-damar sağlığının korur.
  • Karaciğere dost bileşenlerden biridir. Karaciğer sağlını korurur.
  • Depresyon gibi çeşitli psikolojik rahatsızlıkların tedavi sürecini, olumlu yönde hızlandırıcı şekilde etkiler.
  • Özellikle gebe bireylerde bebeğin beyin ve göz gelişimi için oldukça önemlidir.
  • Yetişkin bireylerde romatoid artrit olarak bilinen iltihaplı romatizma hastalığının ilerlemesini engeller.
  • Kanserli hücrelere karşı vücut direncini arttırır, onlarla savaşır ve tümör gelişimini engeller.
  • Bağışıklık sistemini güçlendirir.
  • Hafıza kaybı, unutkanlık, Alzheimer ve Parkinson gibi hastalıkların oluşumunu engeller, tedavi sürecinde kullanılması olumlu sonuçlar doğurur.
  • Diyabet hastalığına yakalanma olasılığını düşürür, diyabet hastası olan bireylerin sağlık durumları üzerine olumlu etkiler gösterir.
  • Daha genç ve parlak bir cilde sahip olmanızı sağlarken saçlarınızı daha güçlü ve sağlıklı yapar.

Sağlıklı ve Mutlu Günler Dilerim.
Diyetisyen Rümeysa Özkan.


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


YAZARLAR

tümü
yukarı çık