);*} DİYETTE DONDURMA MI OLUR (?)
  • 29 Temmuz 2019, Pazartesi 9:27
RümeysaÖzkan

Rümeysa Özkan

DİYETTE DONDURMA MI OLUR (?)

Yazın vazgeçilmezlerinden biri olan dondurma, serinlemenin en güzel yoludur. Büyük, küçük herkesin severek yediği bir besindir. Günümüzde yaz, kış dört mevsim rahatlıkla tüketilebilen bir tatlı haline gelmiştir. Sütlü tatlılar arasında yer alan dondurma birçok tatlıdan daha masumdur. 100 gr baklava 427 kalori, sütlü çikolata 537 kalori iken, 100 gr vanilyalı sade dondurma yaklaşık 160 kaloridir.

Besleyici özelliğinin yanı sıra protein, A,B,C,D,E vitaminleri, kalsiyum, potasyum, fosfor, magnezyum, sodyum, demir ve çinko gibi mineralleri içeren dondurma; özellikle süt grubunu tüketmeyen çocuklar için gönül rahatlığıyla tercih edilebilir.

Her güzel şeyde olduğu gibi ölçülü tüketildiği takdirde elbette dondurma da diyette yenilebilir. Ara öğünler için uygun bir alternatiftir. Fakat içerisine eklenen, bisküvi, meyve aromaları, tatlandırıcılar; servis esnasında üzerine eklenen gofretler, meyve sosları, fındık, fıstık, ceviz gibi maddeler kalori içeriğini arttırır. Mümkün oldukça külahta ya da kâğıt helva arasında tüketilmemelidir. Özellikle diyet döneminde light dondurmalara yönelmek çok daha doğru ve sağlıklı bir seçim olur. “Aman canım, light dondurma yiyorum ben.” Diyerek de kontrolüne elden bırakmamak, dikkatli olmak gerekir.

Hazır paketlerde bulunan katkı maddeli, çikolatalı, meyveli, buzlu ve soslu dondurmalar yerine güvenilir markaların açık, kiloluk dondurmaları tüketmek kilo kontrolü ve sağlık açısından oldukça önemlidir.

1 porsiyon meyve + 1 dilim ekmek ya da 1 çay bardağı leblebi + 1 bardak süt ya da 1 kâse yoğurt = 3 top sade dondurma ile aynı kaloriye sahiptir. Meyveli dondurma almak yerine sade dondurmaya kendiniz meyve ekleyebilirsiniz. Biraz kakaolu, vanilyalı bisküviyi sade dondurmanın üzerine ufalayarak farklı lezzetler elde edebilir, 1 top sade dondurma üzerine ilave edeceğiniz 3 yemek kaşığı kahvaltılık mısır gevreği ile sağlıklı bir ara öğün menüsü elde edebilirsiniz. Evde kendi dondurmanızı kendiniz yapabilir ve gönül rahatlığıyla tüketebilirsiniz.

O halde sizleri benim de severek tükettiğim dondurma tarifimle baş başa bırakıyorum.

ŞEKERSİZ EV YAPIMI SAĞLIKLI DONDURMA

Malzemeler

8-10 adet orta boy çilek (Avcunuza sığdığı kadar, istediğiniz meyveyi tercih edebilirsiniz. 12 adet kiraz, 15 adet üzüm gibi)

4 yemek kaşığı süzme yoğurt

1 tatlı kaşığı süzme bal

1 yemek kaşığı kakao (Kakao sevmiyorsanız kullanmak zorunda değilsiniz.)

Yapılışı

Yukarda verilen malzemeleri rondo ya da mixer yardımı ile karıştırın. İstediğiniz kaba dökün ve buzluğa bırakın. Yaklaşık 2-2,5 saat sonra sağlıklı dondurmanız servise hazır. Afiyet olsun.

Sağlıklı ve Mutlu Günler Dilerim.


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


YAZARLAR

tümü
yukarı çık