• 19 Ağustos 2019, Pazartesi 9:11
RümeysaÖzkan

Rümeysa Özkan

BAYRAM DÖNÜŞÜNÜZ MUHTEŞEM OLSUN!

Bayram boyunca eş, dost, akraba ziyaretleri derken ister istemez beslenme düzeni bozulur. İkram edilen “Lütfen benim de tadıma bak.” diye göz kırpan tatlıları, börekleri, tuzluları geri çevirmek de oldukça güçtür.

MORAL BOZMAK YOK!

Öncelikle şu konuda anlaşalım. Bayramda hiç dikkat edemedim ben ne yapacağım şimdi,  “Ekmek yemesem, acıktıkça su içsem, akşam yemeğini sadece salatayla mı geçiştirsem… ” gibi popüler bir o kadar da yanlış olan fikirlerin zihninizde dolaşmasına izin vermeyin. An’a odaklanın ve şu dakikadan itibaren diyet düzeninize kaldığınız yerden devam edin.

ÖĞÜN DÜZENİNİZE GERİ DÖNÜN!

Sabah, öğle ve akşam ana öğünleri saatlerine dikkat edin. Güne erken başlayın. Kahvaltıdan en geç saat 9’da kalkın. Metabolizmanızın da sizinle beraber uyanmasına izin verin. Yumurta, peynir gibi protein kaynaklı besinlere kahvaltınızda yer verin, en az 2 dilim tam tahıllı ekmek tüketmeyi ihmal etmeyin. Öğle ve akşam yemeklerinde bol salata, 1 porsiyon et ve sebze yemeği yanında 1 kepçe çorba ve 1-2 dilim ekmek tüketin. Akşam yemeğinden en geç saat 7 de kalkın.

SIK ARALIKLA AZ AZ BESLENİN!

Ana öğünlerin arasında kuşluk, ikindi ve gece gibi ara öğünlere yer verin. Bu öğünlerde tüketeceğiniz 1 porsiyon meyve, 1 adet gevrek, 1 ceviz içi ve 1 bardak ayran sizi tatlı krizlerinden korur. Açlık hissetmenize engel olur. “Yanımda bunları taşımam çok zor olur, işte vakit bulamıyorum.” Diyorsanız eğer çözüm çok basit. Evden çıkmadan önce kuşluk ve ikindi ara öğününde tüketeceğiniz besinleri el blenderi yardımıyla karıştırabilir içecek olarak yanınıza alabilirsiniz. Gevrek yerine kahvaltılık mısır gevreği ya da yulaf tercih edebilirsiniz.

SAĞLIĞIN TEMELİ SU TÜKETMEKTEN GEÇER!

Özellikle şu sıcak yaz günlerinde sağlıklı bir bedene sahip olmak ve zayıflamak istiyorsanız günlük mutlaka 2,5-3 litre su tüketmeniz gerekir. Vücut için önemli metabolik faaliyetlerde rol alan su, sağlıklı bir yaşam için vazgeçilmezdir. Suyun tadını değiştirmek ve onu daha cazip hale getirmek için içerisine kök tarçın, taze zencefil, limon, elma, maydanoz, karanfil gibi besinler atabilir kendi detoks suyunuzu isteğinize göre hazırlayabilirsiniz.

SPOR ZAMANI!

Bayram sonrası hızlı bir şekilde toparlanmanın anahtarı fiziksel aktivitedir. Gitmek istediğiniz yer 3 kattan daha yüksek olduğu zaman asansör kullanın ve inerken merdivenlerden inin. Asansörle vedalaşın ve merdivenle dost olun. Günlük 45 dakika tempolu bir şekilde yürüyüşe çıkın ve her hafta yürüyüş süresini 5 dakika arttırın. Yürüyüşe aç karna değil öğünlerden 1 saat sonra çıkın.  “Evde çoluk çocuk dışarı çıkmam çok zor benim.” Diyorsanız onun çözümü de çok basit. İnternet üzerinden birçok video ve spor programına ulaşmanız mümkün. Bahanelerinizi çöpe atın, sizin daha güzel ve sağlıklı bir bedene sahip olmanızı engellemesine izin vermeyin. Ayağa kalkın ve harekete geçin!

Sağlıklı ve Mutlu Günler Dilerim.

Diyetisyen Rümeysa Özkan.


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


YAZARLAR

tümü

BİYOGRAFİLER

tümü
yukarı çık