• 28 Aralık 2018, Cuma 9:00
RümeysaÖzkan

Rümeysa Özkan

BAĞIŞIKLIK DOSTU 8 BESİN

Kış aylarında kapımızı çalan grip, nezle, faranjit, bronşit gibi enfeksiyonlara karşı dik durabilmek için bağışıklık (immün) sistemimizin güçlü olması şarttır. Yeterli ve dengeli beslenmek, doğal gıdaları tercih etmek ise bağışıklığın güçlenmesini sağlayan en önemli etkenlerden biridir.

Bazı besinler bu konuda bizlere diğer besinlere göre çok daha fazla yardımcı olur. Gelin beraberce bu besinleri tanıyalım.

1- EV YOĞURDU

Listenin başında yer alan evde yapılmış yoğurt, probiyotik (bağırsak dostu bakteriler) açısından oldukça zengindir. Bağışıklığın korunmasında aktif bir şekilde rol oynar. Günde 1 kase tüketilmesi önerilmektedir.

2- KEFİR

En kalitesi probiyotik kaynaklarından biri kuşkusuz kefirdir. Bağırsakların çalışmasını düzenler, bağışıklığı destekler, hastalık süresini kısaltır.

3- BALIK

Omega-3 açısından en iyi kaynaklardan biri olan balık, selenyum minerali açısından da zengindir. E vitaminiyle ortak çalışarak vücut direncini arttırır, vücudu hastalıklara karşı korur.

4- PORTAKAL

C vitamini denildiğinde akla ilk gelen meyve kuşkusuz portakaldır.

Orta büyüklükte bir portakal yaklaşık 70 mg C vitamini içerir, günlük C vitamini ihtiyacınızı rahatlıkla karşılar.

Etrafında bulunan küçük ipçikler doğal lifdir (diyet posasıdır). Portakalı soyarken o ipçikleri portakaldan ayırmadan beraberce tüketmek bağırsakların çalışmasını düzenler, kabızlık (konstipasyon) problemlerinin çözülmesine yardım eder.

5- BİBER

Bilinenin aksine yeşil, sarı, kırmızı rengi fark etmeksizin 1 porsiyon biber portakal çok daha fazla C vitamini içerir.

Dolma, kızartma gibi birçok farklı yolla tüketilebilen biberin en sağlıklı tüketim yolu elbette ki çiğ formudur ve bu formunda C vitamininden en iyi şekilde yararlanılır.

6- KİVİ

Güçlü antioksidan meyvelerden olup vücudu hastalıklara karşı korur.

C vitamini açısından zengin meyvelerden biridir. C vitamini, demir mineralinin vücutta emilim miktarını arttırır. Demir eksikliği görülen bireyler, kivinin üzerine bir miktar pekmez döküp tüketebilir.

7- BROKOLİ

Antioksidan özelliği bakımından dikkatleri üzerine çeken brokoli, A, C, E ve K vitamini yönünden zengindir.

1 kâse brokoli 115 mg C vitamini içerir. Günlük C vitamini ihtiyacınızı rahatlıkla karşılar.

K vitamini ise kemik sağlığının korunmasını sağlar, kanın pıhtılaşmasına yardım eder.

8- SOĞAN ve SARIMSAK

Bağışıklık dostu olarak bilinen bu ikili, anti bakteriyeldir. Yemeklere ve yoğurtlara çiğ olarak eklediğinizde, çiğ olarak tükettiğinizde hastalıklara yakalanma riskinizi minimuma indirmiş olursunuz. 

Sağlıklı ve Mutlu Günler Dilerim.


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


YAZARLAR

tümü
yukarı çık