- Makaleyi Paylaş
- Facebook'ta Paylaş
- Twitter'da Paylaş
- 16 Ocak 2019, Çarşamba 9:11
- 1191 kez okundu
Perakende dinamik bir sektör. Hareketli, sürekli aktif, sürekli tetik, arayışta ve hayatla iç içe bir sektör. Böyle de olmak zorunda çünkü bu sektörde her zaman için rekabette müşteriye yakın olmaktan kaynaklanan bir “reel time” baskısı var.
Ülkemizde perakendecilik sektörünün yapısı önemli bir değişim geçirmektedir. Geleneksel küçük ölçekli perakendeciliğin yerini büyük ölçekli, teknolojik gelişmelerden yararlanan, uluslararası pazarlara açık, hizmet ve müşteri odaklı bir perakendecilik almaya başlamıştır. Değişen tüketiciler de perakendecileri sadece ürün ve hizmet satın aldıkları mekânlar değil; sosyal, kültürel gereksinimlerini de karşılayabilecekleri ortamlar olarak görmeye başlamışlardır. Bu değişimler hem perakendeciliği önemli bir istihdam kaynağı haline getirmiş, hem de perakendecilik sektöründe gereksinim duyulan insan kaynağının niteliğini değiştirmiştir.
Tüketici ise popüler ve genel olanı daha az tercih ederken, kendisi için daha özgün olanı daha çok tüketir hale geldi.
Tüketici, hafta sonlarını hipermarketlere veya evinin yakınında her şeyi bulabileceği konsept mağazalarda geçiriyor. Raflarda daha fazla ürün yerine, hızlı ürün sevkiyatı ve kolay bulunabilirlik ilkesi öne çıkıyor.
Perakende sektöründe rekabette işin içinde “hız” var. Zamanla yarış var. Çünkü zamanın ruhu çok açık şekilde “moda” demektir. Modayı yakalamak, bir yönüyle zamanın ruhunu yakalamak demektir. Yine perakendede hızla birlikte hayal gücü ve yaratıcı düşünce uygulamaları devreye girer.
Yenilik üretme gücü, müşteri zevk ve beğenilerinde yeni yönlenmeleri takip, istek ve ihtiyaçlardaki trend değişimlerini takip, sezon açılışları, indirim sezon hazırlıkları, bitmek tükenmek bilmez creatif kampanya tasarımları, mağaza ürün yerleşimi, görsel etki araçları, görsel sunumda fark yaratan ve dikkat çeken etkiler uyandırmak her zaman perakendenin ana gündemidir.
Perakende sektöründe Konya’nın önemli markası haline gelen Çelikkayalar, ülkemizde ve hatta dünyada artık değişen mağaza konseptini yeni yeni açtığı mağazalarda uyguluyor.
Özellikle tüketicilerin doyum noktasına ulaştığı son dönemde mağazalarda uygulanan konsept Çelikkayalar’ın alışveriş merkezlerinde de görebiliyorsunuz. Genellikle tüketicinin hemen hemen her türlü ihtiyacını giderecek şekilde dizayn edilmiş.
Şirketin Genel Müdürü Ali Kaya beyi geçen gün bir TV programında izledim. Samimi ve içten konuşmalarıyla yeni çalışmalardan bahsederken, ülkemizin en önemli sorunlarından birine de parmak basıyordu. Ekonominin bir türlü çözülemeyen sorunlarından bahsederken istihdam sorunu her zaman birinci önceliğimiz olmuştur. Ali Bey şirketlerinde bin kişiyi istihdam ettiklerini söylerken, aslında bir de bunun yanında bu ürünlerin kendi merkezlerine ulaştırılmasını sağlayacak kişilerinde çalışmasına olanak tanıyorlardı. Rakam güzel ve sevindiriciydi. Kendilerini buradan kutlamak da bizim görevimiz olsun.
Ali Bey tüm içtenliği ve samimiyetiyle yaptıkları çalışmaları anlatırken, geçmişte pazarcılık yaptıklarını söylüyordu. Öyle de biliyorduk. İşin önemli noktası da belki de oydu… Çünkü tüketiciyle birebir satışı yapan pazarcı, alıcının ne istediğini en doğru tahmin edendir. Kendisi de tüketicinin velinimet olduğundan söz ederken, tüketicinin tercihlerini doğru tahmin etmenin belki de kendilerini bu noktaya getirdiğini söylüyordu.
Özellikle gıda satışı yapmak, bunları iyi takip etmek, halkın sağlığıyla oynamamak, taze ve güvenilir gıdaları satışa sunmak oldukça zor. Fakat onlar zaten daha önce de bu tür bir işle uğraştıklarından, ne yaptıklarını iyi biliyorlar.
Artık dünyanın her yerinde olduğu gibi ülkemizde de yaygınlaşan "e- ticaret" sistemi çalışmalarını da başlatmışlar. Hızlı düşünüp çabuk karar alıp uygulamaya koymak kolay olmasa gerek. Ekipleri düzgün ve yeni projeler üretecek enerjiye sahip demek ki…
Bizim anladığımız bu…
Tüketicinin ayağına kadar ürününü götürmeye başladıklarını söylerken dengeli ve istikrarlı büyümenin önemine dikkat çeken Ali Kaya “Planlı çalışmaların sonucu bize pozitif olarak yansıyor” derken yaptıkları yatırımlar bunun şahidi olarak ortada duruyor. Perakende mağazacılık çok yönlüdür. Perakende mağazacılık çok boyutludur. Perakende mağazacılık çok detaydır. Perakende mağazacılık çok komplike bir yapıdır.
Bu komplike yapının her yönüyle ve her açıdan içerilmesi ve yine bu yapının mutlaka ama mutlaka genel bakışta tek bir genel gözle tüm süreçlerde optimize edilmesi gerekmektedir. Kimdir bu genel göz? Perakende de başarıdaki payı nedir? Ve kim olmalıdır? Perakende de tüm ana süreçlere, alt süreçlere ve kılcal süreçlere hakim uyumlaştıran bir kişinin olması gerekir. Bunun cevabı da Ali Kaya'dır..
MAKALEYE YORUM YAZIN

-
05.12.2019 Finansal krizler ve işten çıkarmalar
-
28.11.2019 Konut stokları eriyecek
-
21.11.2019 Aşevleri ve dayanışma
-
14.11.2019 Bakkal amcanın veresiye defteri!
-
07.11.2019 Milletin aklıyla dalga geçmeyin!
-
31.10.2019 Cumhuriyetle özgürüz
-
24.10.2019 Gençlerimiz ucuz eleman olmak istemiyor
-
17.10.2019 Kalkınmanın lokomotifi fikir
-
10.10.2019 Ekonomide aktif rol oynayan belediyeler..
-
03.10.2019 Konya’da deprem olsa?
-
26.09.2019 Gençler, İş, Doğa, Hayat, Üretim…
-
19.09.2019 Eğitim masrafları yüzde 17 yükseldi
-
12.09.2019 İşsizlik aldı başını gidiyor…
-
05.09.2019 Okullar açılıyor yumurtaya zam kapıda!
-
29.08.2019 Cumhurbaşkanı'ndan bir isteğim var...!
-
15.08.2019 Konya’da tekstil sektörü ve kadınlar
-
08.08.2019 Aynı tas aynı hamam..!
-
18.07.2019 Besiciler Kurban Bayramı'na hazır
-
11.07.2019 Derdimiz millet bahçesi
-
04.07.2019 Ah bu enflasyon…
-
20.06.2019 TORKU’nun kurtarıcıya ya da kurtarılmaya ihtiyacı yok..
-
13.06.2019 Dolu her yerden vurdu
-
30.05.2019 Ekonomideki belirsizlikler..
-
23.05.2019 2019 öldü mü?
-
16.05.2019 Ekonomide usta ellere ihtiyaç var
-
09.05.2019 Seçim girdabından çıkarsak...
-
02.05.2019 1 Mayıs da çalışan işçiler, tatil yapan memurlar!
-
25.04.2019 Siyasi dili yumuşatıp ekonomiyi düzlüğe çıkarın
-
18.04.2019 İŞKUR’un kapısı nöbet yeri mi oldu?
-
11.04.2019 Tarımda Milli Birlik Projesi
-
04.04.2019 Seçim bitti şimdi çalışma zamanı
-
28.03.2019 Konya’da İstidam Seferberliği
-
21.03.2019 İş yeri varsa iş var...
-
14.03.2019 Güven ortamı oluşturulamadı
-
07.03.2019 Sandıktaki rakam fileden çıkacak...
-
28.02.2019 Başkan Altay’ın projeleri..
-
20.02.2019 Seçim sonrası beklenti..
-
14.02.2019 Durgun ekonomi Tarımsal üretim
-
06.02.2019 Bakalım ne olacak süreci….
-
30.01.2019 Kültür ve sanat şehri Konya'ya adım adım...
-
23.01.2019 Çalışanlar emekli olduklarında..
-
09.01.2019 Yakıt giderleri bütçeyi ısıtacak..
-
03.01.2019 Alışveriş poşetleri çevreyi kirletmeyecek..
-
26.12.2018 Markalar, gerçek pazarlamacılarla hedefine ulaşır
-
19.12.2018 İşsizlik neydi?
-
12.12.2018 Anma törenleri yine aynı!
-
05.12.2018 Engellilere fırsat eşitliği ve yaşama hakkı
-
07.11.2018 Enflasyon yine vurdu
-
17.10.2018 Konya’da kadın girişimi kooperatifleri
-
10.10.2018 Enflasyonla mücadele de milli dayanışma
-
03.10.2018 Konya, Savunma Sanayisinde de üretime hazır