);*} Cemaati dinleyin
  • 15 Haziran 2017, Perşembe 7:34
MustafaŞEN

Mustafa ŞEN

Cemaati dinleyin

Bugün Diyanet camiasına bir çağrıda bulunmak istedim.

Uzun zamandır cami cemaatinin “Vakit namazı kılınırken hoca efendinin mikrofonla ve yüksek sesle sure okumasından rahatsız oluyoruz. Zaten bir veya iki saf cemaat var. Normal sesi ile okusa herkes hem duyar, hem de rahatsız olmaz” şeklindeki serzenişlerini dile getireyim belki duyan olur diye düşündüm.

Cemaat giderek camiden uzaklaşıyor.

Bu bizi çok üzüyor.

Sebebini araştırmak lazım değil mi?

Bunu kim yapacak?

Diyanet İşleri Başkanlığına bağlı taşra teşkilatları yapacak.

Zor değil. Öyle büyük masraflarda gerektirmez.

Caminin çıkışında bir görevli cemaate soracak.

Alınan görüşler heyette değerlendirilip, sonra da uygulamaya konulacak.

Mikrofondan gelen ses anlaşılmıyor.

Bu vaizler için de geçerli. Vaizler mikrofonu ya iyi ayarlamalı, ya da cemaate sorsun konuştuğum net şekilde anlaşılıyor mu diye.

Bir hoca efendiye ‘Mikrofondan çıkan ses anlaşılmıyor. Sade okusanız’ ricasında bulunulmuş.

Hoca efendi de cevaben “ Ben ondan güç alıyorum” demiş.

Mikrofondan insan nasıl güç alır anlayabilmiş değilim.

Bu konu Kuran’ı Kerim de şöyle yer alır.

 İSRÂ SURESİ 110. AYET MEALİ VE TEFSİRİ

“ De ki: "İster Allah diyerek, ister rahmân diyerek yakarın; hangisiyle yakarsanız olur,  bütün çünkü güzel isimler O’na mahsustur.  Namazında niyazında sesini fazla yükseltme, fazla da kısma, ikisinin arasında bir yol tut. “ Namaz niyaz” deyimiyle çevirdiğimiz salât kelimesinin burada hangi anlamda kullanıldığı hakkında farklı görüşler vardır. Bir görüşe göre burada kelime “namaz” anlamında kullanılmıştır. Bir rivayete göre Hz. Peygamber Mekke’de ashabıyla namaz kılarken âyetleri yüksek sesle okur, onun okuyuşunu duyan müşrikler Kur’an’a hakaret ederlerdi. Bunun üzerine sesini kısmasını, fakat yanında bulunanların duyamayacağı kadar da gizli okumamasını buyuran bu âyet inmiştir. Hz. Âişe ve Ebû Hüreyre’ye isnad edilen diğer bir rivayete göre salât kelimesi burada “dua” anlamındadır. “Sesini fazla yükseltme!” derken öğle ve ikindi namazlarının, “sesini fazla da kısma” derken diğer namazların kastedildiği görüşü de vardır (bu ve benzeri yorumlarla konu hakkında geniş bilgi için bk. Râzî, XXI, 70-71). Taberî, bu görüşlere dair rivayetleri geniş olarak aktardıktan sonra âyete şu mânayı vermektedir: “Ey Muhammed! Namazında Kur’an okurken, dua ederken, rabbinden dilekte bulunurken, O’nu zikrederken sesini yükseltme ki müşrikler sesini duyup da seni üzmesinler...” (XV, 188). Önceki âyetlerde hem Kur’an okumaktan hem de duadan söz edildiği, ayrıca 111. âyette de bir dua örneği yer aldığı dikkate alındığında salât kelimesinin dua ve kıraat anlamlarını birlikte içerdiği de düşünülebilir. (Kur'an Yolu Tefsiri Cilt: 3 Sayfa: 529-531)

Allah’a emanet olun.


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


YAZARLAR

tümü
yukarı çık