);*} METABOLİZMA HIZLANSIN, SAĞLIKLI KİLOLAR VERİLSİN
  • 25 Temmuz 2019, Perşembe 14:32
AslıPARLAKÇEREZ

Aslı PARLAKÇEREZ

METABOLİZMA HIZLANSIN, SAĞLIKLI KİLOLAR VERİLSİN

Sevgili okurlar, Metabolizma hızının artışı düzenli egzersiz ile artan kas dokusu ve dengeli beslenmeden geçiyor. Sağlıklı zayıflama yolunda bize yardımcı olacak olan ve bizi destekleyen birtakım durumlar mevcut. Şimdi neler yapılabileceğini şöyle sıralayabiliriz.

Güzel bir kahvaltı:Besin tüketmek sistemi aktifleştiren bir olayolduğu için sabah yapılan dengeli bir kahvaltı metabolizmanızı aktive edecektir.

Öğün sayısı: günde 3 ana öğün ve 1-2 ara öğün şeklinde bir beslenme tarzıne özen göstermelisiniz. Günlük almanız gereken enerjiyi bu şekilde öğünlere paylaştırdığınız zaman hem ani açlıklardan korunmuş olacak hem de metabolizma hızınızı artırmış olacaksınız.

Yemek yeme hızı:Yemek yemeyi uzun bir zamana yayın. Gıdanın alımı ve devamındaki enerji harcamasını artırmak için yavaş yemek ve çok çiğnemek önemlidir.

Düşük kalorili diyetler:Bu tarz diyetlerle verdiğiniz kilolar size tekrar dönecektir aklınızdan çıkarmayın. Ayrıca günlük 800-1000 kalori içeren diyetler metabolizma hızınızı düşürecek ve bu durumda vücudunuz harcamak yerine depolamayı tercih edecektir. Ek olarak sağlığımızı da tehdit eden durumlar söz konusudur. Zayıflamak için de önemli olan sağlıklı bir şekilde kilo vermektir.

Su:Vücudumuzdan gün içinde kaybettiğimiz su nedeniyle metabolizma hızımız yavaşlıyor olabilir. Yeterli sıvı alımı vücudumuzda oluşan toksik maddelerin atılımını sağladığı gibi metabolizma hızınızı da artırır.

Yemek sonrası hafif egzersizler: Yemeklerden sonra yapacağınız basit egzersizler de yine size bu yolda yardımcıdır. Ağır egzersizler yemeklerden en az 1.5-2 saat sonra yapılmalıdır.

Uyku: Düzensiz uyku veya aşırı uyku bu yolda sizi yavaşlatan durumlardandır. Sağlıklı bir yetişkin için 6-8 saat arası düzenli uyumak metabolizma hızının yavaşlamaması için fiziksel aktivite kadar önemlidir.

            Sağlıklı olsun, sağlıcakla kalın.


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


YAZARLAR

tümü
yukarı çık