• 09 Ağustos 2019, Cuma 9:10
AslıPARLAKÇEREZ

Aslı PARLAKÇEREZ

LİFLİ BESLEN!

Sevgili okurlarım Beslenmemizde birçok ögeye dikkat ediyoruz peki ya lif? Belki de en önemli faktörlerden biri. Yaşamımız için önemi büyük olan sindirim sistemimizle doğrudan ilgili olması sebebiyle günlük beslenme programlarının olmazsa olmazı diyebileceğimiz lifler sağlıklı beslenme programının önemli bir parçasıdır. Kurubaklagillerde, tahıllarda, yulaf ve yulaflı ürünlerde yoğun miktarda lif bulunduğu için bu besinleri tüketen kişilerde LDL kolesterolü düşürüyor, kan şekeri regülasyonunu sağlıyor, kalbinizi koruyor.

Kalbinizi Koruyun!

Kalbinize iyi gelen adımlar atın. Yapılan araştırmalar lif tüketiminin LDL kolesterol ve total kolesterol seviyelerinde düşüşe sebep olduğunu gösteriyor. Türkiye Nüfus Sağlık Araştırması (TNSA) 2013 verilerine göre ülkemiz genelinde bütün yaş gruplarında yetersiz lif alımı olduğu görülmüştür. Kalp hastalıklarının oldukça fazla görüldüğü ülkemizde lif kolesterolü dengede tutan ve kalbi koruyan önemli bir bileşendir.

Kilo Verme Sürecinde Lif Tüketimi

Lifli besinler uzun süre tokluk sağladığı için ideal kiloya ulaşmanızda en sadık yardımcıdır. Suda çözülemeyen lifler su çekip sindirim sisteminde doluluk hissi uyandırarak erken doymanızı ve daha az kalori almanızı sağlar.

Kilo verme sürecinde lif tüketimi;

Kan şekerini düzenleyerek

Tokluk hissini artırarak

Bağırsak içi florayı düzenleyerek kilo vermede ve verilen kiloyu korumada olumlu etkiye sahiptir.

Diyette lif miktarını artırmak için;

  • Beyaz ekmek yerine tam tahıllı ekmekler tercih edilmelidir.
  • Haftada 2 defa kurubaklagiller tüketilmelidir.
  • Her öğünde salata mutlaka tercih edilirken ara öğünlerde de yulaf ezmesi, incir, hurma ve diğer meyveler yer almalıdır.
  • Meyve suyu yerine meyvenin kendisi tüketilmelidir.
  • Pişirme yöntemlerinde et yemeklerini sebze ile pişirmek gibi lif alımını arttıracak uygulamalar yapılabilir.

MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


YAZARLAR

tümü
yukarı çık