);*} KİLO KONTROLÜNDE UYKUNUN ÖNEMİ
  • 14 Haziran 2019, Cuma 8:24
AslıPARLAKÇEREZ

Aslı PARLAKÇEREZ

KİLO KONTROLÜNDE UYKUNUN ÖNEMİ

Son yıllarda obezitede çarpıcı artışlarla eşzamanlı olarak uyku süresinde bir azalma görülmesi, akıllara az uykunun obezitenin olası bir nedeni olabileceği düşüncesini getirmiştir.

Uyku problemleri, uykusuzluk en az beslenme ve fiziksel aktivite kadar önemli. Uyku ile sorun yaşayan kişilerde zayıf bir bağışıklık sistemi ile karşılaşmak mümkün. İyi bir gece uykusu, iyi sağlığın anahtarlarından biridir. Çok az uyuyan insanların, geceleri 7-8 saat uyuyan insanlardan daha fazla kilo alma ve obezite riski taşıdığına dair kanıtlar bulunmaktadır.

Düzensiz Uyku Gece Yemelerine Sebep Olabilir!

Uyku düzeninin bozulması yeme alışkanlıklarında da çeşitli değişiklikler meydana getirebilmektedir. Gece uyunulan saat ile sabah uyanılan saatin belirsiz olması devamında farkında olmadan fazla besin aldığınız anlamına gelebilir. Gece geç saatte tüketilen besinler genelde kalorisi yüksek öğünler olup dengesiz bir örüntüye sebep olur. Sağlıklı bir vücut için, işlevlerin yerine getirilebilmesi için en önemli mekanizmalardan biri de hormonlardır. Melatonin hormonu vücudun biyolojik saatini, ritmini ayarladığı gibi birçok biyolojik ve fizyolojik düzenlemelerde görevalır. Uyumadan önce tüketilen yüksek enerjili bir öğün melatonin hormonu düzeyini azaltmaktadır.

Açlık artabilir!

Az uyuyanların obez olma riskinin neden daha yüksek olduğu konusundaki en makul açıklama, artan gıda alımıdır. Uyku yoksunluğu açlığı kontrol eden hormonları değiştirebilir.Az uyku yemek için uygun zamanı artırarak ve sağlıklı bir yaşam tarzını sürdürmeyi zorlaştırarak fazla kiloya sebep olabilir. Ayrıca az uyumak insanları daha sağlıksız seçimlere teşvik edebilmektedir.

Çocuklarda durum farklı değil!

Çocukların yatma zamanlarındaki gecikmeler, çocukların uyanık kalmasına neden olan etkinliklere, teknolojik araç gereçler, okul ödevleri bağlı olarak ortaya çıkabiliyor. Cappuchio ve çalışma grubu tarafından yapılan bir çalışmada; gece 10 saatten az uyuyan çocukların, 10 saatten fazla uyuyan yaşıtlarına göre obez olma riskinin


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


YAZARLAR

tümü
yukarı çık