);*} Hamilelikte Sağlıklı Beslenme: Dünya’ya Açılan Mutlu Bir Çift Göz
  • 28 Haziran 2019, Cuma 8:53
AslıPARLAKÇEREZ

Aslı PARLAKÇEREZ

Hamilelikte Sağlıklı Beslenme: Dünya’ya Açılan Mutlu Bir Çift Göz

Hamilelik dönemi, hem anne adayının artan metabolik yüklerini karşılaması hemde bebeğin sağlıklı bir gelişim süreci yaşaması için beslenme konusunda titizlik göstermesi gereken bir dönemdir. Bu dönemde sağlıklı beslenme bebek ile anne arasında doğrudan bağlantıyı oluşturur. Dönem boyunca annede ağırlık kazanımında sorunlar, kemik bozuklukları, anemiler ve gestasyonel diyabet görülmemesi için gebelik dönemine yeterli ve dengeli beslenmek önemlidir. Bebek için de durum çok farklı değil, eğer ki beslenme sürecinde dengesizlikler söz konusu ise bebekte bu durumdan çok etkilenir.

Hamilelik döneminde beslenme neden önemlidir?

Herkesçe biliniyor ki dengeli beslenmek sağlıklı bir yaşamın temelini oluşturur. Hamileliğin ilk 3 ayı embriyonun oluşumu için risk teşkil eden zararlı olabilecek besilerden kaçınılması gereken bir dönemdir. Tarım ilaçları, zararlı kimyasallar, besinlere bulaşmış zararlı mikroorganizmalar bebeğe zarar verebilir. Bu sebeple besinlerde hijyene çok dikkat edilmelidir.

En önemli konulardan bir tanesi; aşırı beslenmek. Anne adayları çevreninde etkisiyle ikinci bir can taşıdığı ve onun için herşeyden fazlaca yemesi gerektiği düşüncesinin etkisi altında kalabiliyor. Kesinlikle yanlış bir düşüncedir. Anne adayında hamileliğin ilk 3 ayından sonra ayda 2 kg’ın üzerinde vücut ağırlığı artışı varsa aşırı beslenme söz konusu diyebiliriz.

Annenin fizyolojik gereksinimlerini karşılaması ve besin ögesi depolarını koruması için, bebeğin ideal büyümesi ve gelişmesinin sağlanması için ayrıca süt yapımının artırılması için de bu dönemde dengeli beslenme çok önemlidir.

Beslenme Düzeni Nasıl Olmalıdır?

Anne adayı öncelikle kendi sağlığını koruyacak şekilde beslenmeli!

Öğün düzeni 3 ana öğün ve 2 ya da 3 ara öğün şeklinde olmalıdır.

Her kahvaltıda yumurta ve gün içinde en az 2 porsiyon süt/yoğurt tüketimi olmalıdır.

Lif alımınızı artırmak adına sebze ve salata tüketilmelidir.

Çeşitli bir beslenme planı olması önemlidir.

Haftada 1-2 kez balık ve aynı şekilde haftada 1-2 kez kurubaklagil yemeği tüketilmelidir.

Su vazgeçilmezdir.

Aşırı tuzdan kaçınılmalıdır.

Salam, sosis, sucuk, cips, hazır çorba gibi katkı maddesi içeren besinler mümkün olduğunca uzak durulmalıdır.

Hazır meyve suları, gazoz, kolalı içecekler yerine taze sıkılmış meyve suları, ayran, limonata tercih edilebilir.

Kızartmalardan ve aşırı baharattan kaçınılmalıdır.


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


YAZARLAR

tümü
yukarı çık