Sağlıklı kalbe spor şart

Kalp rahatsızlığını seri katile benzeten Farabi Hastanesi Kardiyoloji Uzmanı Uzm. Dr. Serhan Özyıldırım, kalp rahatsızlığı konusunda hekime başvurma ve spor yapmanın önemine vurgu yaptı

Sağlıklı kalbe spor şart

Kalp ve damar hastalıkları halen dünya genelinde ölüm nedenleri arasında üst sırada yer almaya devam ediyor. Özel Konya Farabi Hastanesi Kardiyoloji Uzmanı Uzm. Dr. Serhan Özyıldırım da kalp sağlığı için spor yapmanın önemine dikkat çekti. Kalp rahatsızlığının yetişkinlerde en sık karşılaşılan ölüm sebebi olduğunu dile getiren Özyıldırım, kalp hastalıklarını bir seri katile benzetti. Sağlıksız beslenen ve spor yapmamanın kalp rahatsızlığına gidebilecek bir yol olduğunu kaydeden Özyıldırım, günde en az yarım saat düzenli egzersiz yapılması gerektiğini söyledi.

KALP SAĞLIĞI İÇİN SPOR YAPIN

Kalbin insan sağlığı açısından çok önemli olduğunu ve kalp sağlığı için özen gösterilmesi gerektiğini ifade eden Özel Konya Farabi Hastanesi Kardiyoloji Uzmanı Uzm. Dr. Serhan Özyıldırım, kalp damar hastalıklarının da yetişkinlerde en sık karşılaşılan ölüm sebebi olduğunu kaydetti. Ölümlerin yaklaşık yüzde 30-40’ının kalp damar hastalıklarından kaynaklandığını ve hastalığı seri katile benzeten Özyıldırım, “Bu durum kalp damar hastalarının ne denli tehlikeli bir seri katil olduğunu göstermektedir. Her insanın etrafında dolaşan seri katil ile karşılaşmamak için gerekli tedaviler alınması gerekir. Bu katilden kaçabilmek büyük oranda nasıl yaşadığımıza bağlıdır. Elbette ki genetik yatkınlık oldukça önemli ve bu seri katil öldürdüğü kurbanların akrabalarına musallat olmayı sever. Kendine iyi bakmayan, zararlı alışkanlıkları bulunan, ağır yemek, sağlıksız beslenen, spor yapmayan ve kilosuna dikkat etmeyen kişilerin peşine düştüğü de çok iyi bilinen gerçektir” ifadelerini kullandı. Kalp damar hastalıklarının yüzde 75'inin yaşam tarzına dikkat edilerek önlenebileceğini söyleyen Serhan Özyıldırım, kalp sağlığının korunması için vücuda neler alındığı ve kan damarlarında nelerin dolaştığının temel belirleyici olduğunu aktardı.

“EN AZ YARIM SAAT DÜZENLİ SPOR YAPILMALI”

Kalp sağlığı için şeker ve tuz kullanımının azaltılması gerektiğine dikkati çeken Dr. Özyıldırım, meyve, sebze ve tahıldan zengin yiyecekler ile beslenmenin önemli olduğunu vurguladı. Özyıldırım, “Yüksek lifli, doymuş yağ oranı düşük gıdalar tüketmeli. Haftada en az 2 öğün balık sofrada bulundurulması gerekiyor. Yemekler pişirilirken kızartma yapmaktan kaçınmalı. Tüm yiyecekler su ya da fırında pişirilerek tuz ilave edilmeden servis yapılmalıdır. Hayatımızda kırmızı eti ölçülü yemeliyiz. Kırmızı eti haftada  1-2’den daha sık tüketmemeliyiz. Bilinen bir kalp hastalığı olmayan her sağlıklı bireyin hafta en az 150 dakika egzersiz yapmasını önerebiliriz. Burada egzersizden kastımız haftada oynan halı saha maçı değildir. Egzersizler yaşa ve koordinasyona uygun seçilmesi gerekiyor. Zaten engersiz sadece kalp değil tüm vücut sağlığı açısından önemlidir” diye konuştu. Özyıldırım, iş yerinde çok fazla koşturmanın da egzersiz olarak değerlendirilemeyeceğini dile getirdi. Egzersizin bir günde en az yarım saat ve düzen içerisinde yapılmasının fayda sağlayacağını belirten Özyıldırım, belli bir hız ve düzende hareket etmenin kalp sağlığı için faydalı olacağını söyledi. Haftanın ez az 5 günü günde yarım saatten fazla olmamak şartıyla yürüyüş yapmak ya da yüzmenin kalp sağlığı açısında oldukça faydalı olduğunu anlatan Özyıldırım, kalp hastalığı olan ya da egzersiz yaparken sıkıntı hisseden kişilerin mutlaka hekime başvurmaları gerektiğini dile getirdi. Özyıldırım, bu kişilerin hekim kontrolünden geçtikten sonra egzersize başlamalarının daha doğru olacağını söyleyerek sözlerine son verdi. (Mustafa KARAKAYA)

Beğendim 1 Muhteşem 0 Haha 0 İnanılmaz 0 Üzgün 0 Kızgın 0

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yükleniyor

BU HABERİ OKUYANLAR BUNLARI DA OKUDU

yukarı çık