);*} Ramazan’da nasıl beslenmeliyiz?

Ramazan’da nasıl beslenmeliyiz?

Ramazan ayında sıcak havalara karşı ve uzun saatler arasında oruç tutacak insanları beslenmeleri konusunda uyaran Diyetisyen Oral, bol sıvı tüketmeleri, beslenmelerinde ise aşırı tatlı yiyecekleri tüketmemelerini söyledi

Ramazan’da nasıl beslenmeliyiz?

Konya Postası Gazetesi yazarlarından Diyetisyen Şahide Oral, Ramazan’da nasıl beslenmeliyiz? nelere dikkat etmeliyiz?, gibi daha bir çok merak edilen soruları sizler için yanıtladı. Ramazan ayının, beslenme alışkanlıkları ve düzeninin değiştiği bir dönem olduğunu söyleyen Diyetisyen Oral, önemli sağlık sorunu ve kronik rahatsızlığı olan bireyler, diyabet hastaları, hamile ve emziren kadınlar, karaciğer, kalp ve böbrek hastalığı olanlar, tansiyon hastaları, büyüme ve gelişme çağındaki çocukları beslenmelerine dikkat etmeleri konusunda uyardı.

“SAHUR VE İFTARDA YEDİKLERİNİZE DİKKAT EDİN”

 Ramazan ayında dengeli ve sağlıklı beslenmenin öneminden bahseden Oral, Ramazan ayında yapılan yanlış beslenmelere dikkati çekerek oruç tutarken sıvı ve elektrolit dengesinin korunması gerektiğini söyledi. Yaz aylarında sıvı tüketme ihtiyacının yüksek olduğunu ve bu durumun ciddi sorunlar oluşturabileceğini belirten Oral, “Oruç sırasında baş ağrısı ve hazımsızlık gibi minör, böbrek ve sindirim sorunları gibi ciddi sağlık sorunları ortaya çıkabilir. Sağlıksız ve dengesiz beslenme de bu konuda normal vücut ağırlığının korunamamasına, ağırlık kaybetmeye veya kilo almayı destekleyecek şekilde sorunlara yol açabilir. Bazı bireyler Ramazan ayında yeme alışkanlıklarını azaltma eğilimlidir. Bu kişiler iftar öğününde toplam karbonhidrat miktarının önemli bir kısmını basit şekerler olarak almayı tercih ederler. Bu durumda da öğün sonrasında kanda glikoz dalgalanmalarına neden olmaktadır. Sahur ve iftar yemeğinde, besin ögeleri içeriklerinde büyük farklılıklar bulunmaktadır. Bu nedenle her iki öğünde besin ögeleri içeriklerine büyük özen gösterilmelidir”  dedi.

SAĞLIKLI ORUÇ İÇİN İPUÇLARI

Vücudun yeterli miktardaki sıvı ihtiyacı için  iftar ve sahur arasında en 8-10 bardak su tüketilmesi gerektiğini vurgulayan Oral, yeterli sıvı alınmadığı takdirde; toksinlerin vücuttan atılmayacağını, idrar yoğunluğunun artacağını, böbrek yükü dengelenemediği için kan dengesinin korunamayacağını belirterek sıvı ve su tüketiminin öneminden bahsetti.

“FİZİKSEL FAALİYETLERİ AZALTIN”

Vücut sıvı dengesini korumak için gün içerisinde serin koşullarda kalınmasını ve fiziksel faaliyetlerin sınırlandırılması gerektiğini söyleyen Oral, “Aşırı besin tüketimi vücudun düzenleyici mekanizmalarını, metabolik hızını düşürmektedir. Açlık durumunda vücudun enerji kaynaklarından yeterli enerjiyi verimli biçimde kullanılmasını desteklemektedir. Aşırı miktarda yemek alınan enerjinin artmasına ve vücut ağırlığının da artmasına neden olmaktadır. Dengeli ve besin ögelerinden zengin yemekler önerilen miktarlarda protein, vitaminler ve minerallerin vücutta yeniden yerine konmasını sağlamaktadır” şeklinde konuştu.

“AŞIRI TATLIDAN UZAK DURUN”

Aşırı tatlı ve saflaştırılmış ürünlerin tüketilmemesini öneren Oral, “Saflaştırılmış ürünler ve tatlılar, daha yavaş sindirilen kompleks karbonhidratlara (tam tahıllar ve tam tahıl ekmeği) kıyasla çok hızlı sindirilmektedir. Bu nedenle kompleks karbonhidratlar buğday, yulaf, fasulye, mercimek, tam buğday unu, pirinç gibi tahıllar ve tohumlarda bulunur. Kompleks karbonhidratlar daha uzun süreli dengeli bir enerji ve tokluk hissini sağlamaları nedeni ile daha uygun bir seçimdir” şeklinde tavsiyelerde bulundu. (Sultan TÜRKMEN)

Beğendim 0 Muhteşem 1 Haha 0 İnanılmaz 0 Üzgün 0 Kızgın 0

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yükleniyor

BU HABERİ OKUYANLAR BUNLARI DA OKUDU

YAZARLAR

tümü
yukarı çık