);*} MEVKA, Endonezya pazarını ele aldı

MEVKA, Endonezya pazarını ele aldı

Mevlana Kalkınma Ajansı, Konya Ticaret Odası, Konya Sanayi Odası ve Konya Ticaret Borsası işbirliği ile TR 52 Karaman-Konya Bölgesi’nin dış ticaret ortamının iyileştirilmesi, bölgede yer alan işletmelerin ulusal ve küresel düzeyde daha rekabetçi hale getirilmesi ve Konya iş dünyasının Endonezya pazarındaki ticari fırsatlar hakkında bilgilendirilmesi amacıyla “Endonezya Pazarında Ticari Fırsatlar” konulu bir panel düzenledi

MEVKA, Endonezya pazarını ele aldı
  • 20 Aralık 2018, Perşembe 16:47

 Konya Ticaret Odası Meclis Salonu’nda gerçekleştirilen panelin açılışında konuşan Mevlana Kalkınma Ajansı Genel Sekreter V. Savaş Ülger “Ajans olarak, bölgemizin dış ticaret ortamının iyileştirilmesi ve bölgede yer alan işletmelerin ulusal ve küresel düzeyde daha rekabetçi hale getirilmesi amacıyla daha önce Rusya, Kuzey Afrika, İran, Polonya, Tayvan, Latin Amerika ve Katar gibi ülkelerdeki pazar fırsatlarını konunun bizzat mutfağında yer alan uzman isimlerle değerlendirmiştik. Bugün de Endonezya’daki ticari fırsatlar hakkında bizleri ayrıntılı olarak bilgilendirecek uzman isimlerle bir aradayız. 2017 yılı sonu verileri ışığında şehrimizle Endonezya arasındaki ekonomik verilere baktığımızda Konya’da 49 ülkeden, 282 adet yabancı sermayeli firma mevcutken baskın sermayesi Endonezya olan firmanın bulunmadığını görüyoruz. Konya’nın toplam ihracatı 1,55 milyar dolar iken Endonezya’ya olan ihracat 4,75 milyon dolardır. Bu rakamla Endonezya, toplam ihracatımızın yüzde 0,3’ünü oluşturmakta ve ihracatımızda 64. sırada yer almaktadır. Konya’nın toplam ithalatı 1,05 milyar dolar iken Endonezya’dan yapılan ithalat 8,14 milyon dolardır. Bu rakamla Endonezya, toplam ithalatımızın yaklaşık yüzde 0,8’ini oluşturmaktadır. Şehrimizin Endonezya ile olan dış ticaret açığı ise 3,4 milyon dolardır. Endonezya, hem nüfus olarak hem de ticaret hacmi olarak çok büyük bir pazar olmasına rağmen şehir olarak bu pazardan yeteri kadar pay alamadığımızı görüyoruz. Bu pazardaki payımızın artırılması gerektiğini ve bölgemiz sanayicilerinin gerek yeni pazarlara ulaşmaları gerekse de mevcut pazarlarındaki paylarının artırılması noktasında kurum olarak üzerimize düşeni yapmaya hazır olduğumuzu özellikle ifade etmek istiyorum” ifadelerini kullandı.

Ticaret Bakanlığı İhracatı Geliştirme Uzmanı İrem Ekmekçi Konuk da, katılımcılara yönelik olarak yapmış olduğu sunum eşliğinde Ur-ge desteği, pazar araştırması ve pazara giriş desteği, yurtdışı ve yurtiçi fuar desteği, marka – Turquality desteği hakkında ayrıntılı bilgiler verdi. Ticaret Bakanlığı İthalat Genel Müdürlüğü Daire Başkanı Okan Öztürk ise Endonezya pazarının çok büyük bir pazar olduğunu ve Konyalı sanayicilerin bu pazardan çok daha fazla pay alabileceğini ifade etti. Doriva Çikolata İhracat Müdürü Muhammed Nurullah Uzun ise firma olarak pazara nasıl girdiklerini, ihracatlarını nasıl artırdıklarını ve Endonezya pazarında yaşadıkları tecrübeleri katılımcılarla paylaştı. Panel katılımcılardan gelen soruların panelistler tarafından cevaplandırılmasıyla son buldu. (Haber Merkezi)

Beğendim 0 Muhteşem 0 Haha 0 İnanılmaz 0 Üzgün 0 Kızgın 0

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yükleniyor

BU HABERİ OKUYANLAR BUNLARI DA OKUDU

yukarı çık