Konya'nın tanıtım filmi hazırlandı

"Zamanı Aşan Şehir, Konya" adlı tanıtım filmi, kısa ve uzun metraj olarak hazırlandı. Film ilk olarak Türkçe yayınlanacak, daha sonra İngilizce, Farsça, Çince ve Özbekçe'ye çevrilecek

Konya'nın tanıtım filmi hazırlandı
  • 08 Mart 2018, Perşembe 6:30

Kültür ve Turizm Müdürü Abdüssettar Yarar, düzenlediği basın toplantısında, Konya'nın tarih, doğa ve gastronomi açısından ciddi bir turizm potansiyeline sahip olduğunu söyledi. Konya'nın tanıtılması, şehrin maddi ve manevi kazanımlarını artırabilmek için çalışmaya devam ettiklerini dile getiren Yarar, "Konya'nın tarihi, doğal, kültürel ve geleneksel zenginliklerinin yanı sıra sanayi, tarım, ticaret, eğitim, sağlık ve yaşama tecrübesinin dünyayla paylaşılması gerekiyor. Uzun zamandır yenilenmesi gereken Konya tanıtım filmini yeniledik. 'Zamanı Aşan Şehir, Konya' tanıtım filmimizi hazırlattık. İlk olarak Türkçe yayınlanacak filmi, Mayıs’a kadar belirlenen gösterim takvimine göre İngilizce, Farsça, Çince ve Özbekçe'ye çevirerek gerekli mecra ve mercilerle paylaşacağız" dedi. Toplantıya Konya İl kültür ve Turizm müdürü Abdüssettar Yarar ve ilgili müdürlüklerden temsilciler katıldı.

“TEK TEMALI STANT OLARAK ÖNE ÇIKTI”

2.Uluslararası Tahran Turizm Fuarına 85 metrekarelik özel tasarım bir stantla katıldıklarını ifade eden Abdüssettar Yarar, hedef kitlenin ilgi alanları düşünülerek Mevlana Müzesi ve Bedesten Çarşısı başta olmak üzere şehrin kültürel ve turizm değerlerinin tanıtımının yapıldığını söyledi. Yarar, zaman zaman canlı musiki programlarının da yer aldığı Konya stadının fuardaki ziyaretçiler tarafından ilgi ve beğeni ile karşılandığını, fuar alanındaki tek temalı stant olarak öne çıktığını belirtti.

KONYA HAVA ALANINA TEŞVİK 

Geçtiğimiz yıllara göre bu yıl birçok profesyonel turizmci ile temaslar gerçekleştirildiğini söyleyen Yarar, “Konya’ya tur düzenleyen İranlı tur operatörleri ile görüşmeler yaptık. Bu görüşmelerde karşılıklı turizm hareketlerinin arttırılması, sağlık turizmi, Konya-Tahran arası tarifeli uçuşların başlatılması ve Konya hava alanının teşvik kapsamına alınması ile ilgili bilgiler paylaşıldı. Konaklama tesisleri ile alınan karar sonucu stantta 3 gün çekiliş düzenlendi ve kazanan 32 İranlı ziyaretçi; Mistik Müzik Festivali ve Şeb-i Arus programları kapsamında Konya’ya misafir edilecek” şeklinde konuştu. Yarar, Türkiye’yi en çok ziyaret eden ülkeler sıralamasında İran’ın 3. sırada yer aldığının da altını çizdi.

“ŞEB-İ ARUS TÖRENLERİ VE KONYA”

Abdüssettar Yarar, 2017 yılında gerçekleştirilen çalışma kapsamında, Şeb-i Arus günlerinde şehre gelen yerli ve yabancı katılımcıların Konya ve Hz. Mevlana Törenleri hakkındaki algılarının ölçüldüğünü söyledi. Yarar, “20 Kasım-28 Aralık tarihleri arasında yapılan araştırmada ortaya çıkan verilerin 37 başlıkta turistlerin Konya ve Hz. Mevlana Törenlerine yönelik imaj algıları ve etkinliklere ilişkin görüşleri tespit etmeye çalışmıştır” ifadelerini kullandı. Araştırmanın 13-84 yaş arası 760 yurtiçi 209 yurt dışından katılımcılar ile gerçekleştiğini söyleyen Yarar, yurt içi katılımcılarda ilk sırayı İstanbul ve İzmir’in aldığını yurtdışı katılımcılarda ise İran başı çektiğini belirtti. Yarar, katılımcıların Konya’da ortalama iki gün kaldığını ve 2016 yılına göre konaklama onaranının 2017’de arttığını, yeni dünyada markalaşma sürecini tamamlamış kurumlarla iddia sahibi olunacağını belirtti. Yarar, “Marka şehir olarak Konya’nın geçmişini, geleneğini ve değerlerini yarınlara daha kurumsallaşmış ve kalıcı olarak taşıma gayretlerimizi 3 yeni çalışma ile taçlandırmış bulunuyoruz. Bu çalışmalar kapsamında ‘Hz. Mevlana’yı Vuslat Yıl Dönümünde Anma Törenleri- Şeb-i Arus’, ‘Konya Uluslararası Mistik Müzik Festivali’ ve  ‘Ateşbaz-ı Veli Aşçı Dede Mutfak Kültürü Etkinlikleri’ isim ve logoları tescillendi” diyerek sözlerine son verdi. (Sultan TÜRKMEN)

Beğendim 0 Muhteşem 0 Haha 0 İnanılmaz 0 Üzgün 0 Kızgın 0

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yükleniyor

BU HABERİ OKUYANLAR BUNLARI DA OKUDU

yukarı çık