);*} Dağ fare doğurdu

Dağ fare doğurdu

Nakliyecilerin en büyük sorununun K belgesi olduğunu belirten Konya Şoför Nakliyeci ve Otomobilciler Esnaf Odası Başkanı Kemal Can, K belgesini sorununu ‘dağ fare doğurdu’ diye tanımladı ve K belgesinde devretme yetkisi istediklerini söyledi

Dağ fare doğurdu

K belgesi sorununun nakliyecilerin en büyük sorunu olduğunu ve hükümetten bu konuda çalışma beklediklerini aktaran Konya Şoför Nakliyeci ve Otomobilciler Esnaf Odası Başkanı Kemal Can, benzin ve mazot fiyatlarındaki yüksekliğe dikkat çekti. Kamyoncuların fiyatlardan muzdarip olduğunu kaydeden Can, Konya’ya yapılacak yeni kamyon garajının da 200 bin metrekare alanda olacağını ve nakliye ile ilgili herkesin garaja toplanacağını belirtti. Kamyon garajını Şoförler Odası’nın işleteceğini ve akşamları toplu ulaşım araçların hizmeti sonrasında Oda servislerinin kamyoncuları evlerine götüreceğini söyleyen Başkan Kemal Can, bu sayede kamyonların şehir içi ve sokak arasına girmeyeceğini ve kamyoncuların rahat edeceğini dile getirdi. Konya Çevre Yolu Projesi’nin de bir an önce bitirilmesi gerektiğine dikkati çeken Can, “Kamyoncuların bazı yollara girmesin diye konuşuluyor. Yasaklarla bir yere varılmaz, alt yapısını hazırlamak gerekiyor. Örneğin şeker fabrikası şehir göbeğinde kalmış ve Beyşehir yolu da çevre yolu olarak kullanılıyor. Böyle olduğu müddetçe, yasak uygulansa da kamyoncu ne yapacak?” diye konuştu.

“K BELGESİNDE DEVRETME YETKİSİ İSTENİYOR”

K belgesinin 2004 yılında nakliyecileri belirlemek ve bir çatı altında toplamak için gerekli olan bir belge olduğuna dikkati çeken Konya Şoför Nakliyeci ve Otomobilciler Esnaf Odası Başkanı Kemal Can, belge çıktığı zamanda destek gördüğünü söyledi. K belgesinde bugün gelinen noktayı ‘Dağ fare doğurdu’ diye nitelendiren Can, “Türkiye’de 250 bin kamyon olduğu zaman ülkenin bütün nakliye problemi çözülüyor. Buna devlet 800 bin K belgesi sattı ve halen de satışlar devam ediyor. K belgesini devretme yetkisi yok ve almak için de 22 bin TL veriliyor. Ben bu mesleği bırakmak istersem ya oğluma ya da eşime bırakabiliyorum. Düşünüldüğü zaman benim oğlum kamyoncu olmak zorunda mı veya eşim bu işi bilmiyorki. Bunları yapmazsak 600 gün sonra da hakkımız ölüyor” dedi. K belgesi sorununun nakliyecilerin en büyük sorunu olduğunu ve hükümetten bu konuda çalışma beklediklerini aktaran Başkan Kemal Can, belge devretme yetkisi istediklerini ya da yıpranma payı konulmasının daha doğru olacağını anlattı. K belgesinin yanı sıra C2 belgesine sahip olanlarla aralarında haksız rekabet olduğunu ve devletin hizmet vermesi gerektiğini kaydeden Can, “C2 belgesine sahip olanlar uluslararası nakliyat yapıyor. K belgesine sahip olanlar da şehirler arası çalışıyor. K belgesine sahip olanlar uluslararası çalışamıyor ama C2 yetki belgesi olanlar şehirlerarası nakliye yapabiliyor. Ayrıca gümrükte de 600 litre mazot alıyor. Bu durum haksız rekabete neden oluyor” şeklinde konuştu. Kamyoncuların bu konularda ellerinden birşey gelmediğini belirten Can, kamyoncuların istikrar bozulmasın ve ülke bizim mantığında düşündüğünü ancak hep zarar gördüğünü söyledi. Can, K belgesi ve C2 belgesi konusunda çözüm beklediklerini vurguladı.

Konya’da Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın bir il müdürlüğünün bulunması gerektiğini anlatan Can, kamyoncuların SRC belgesi almak için sınava girdiğini, sınavın seviyesinin nakliyecilerin tahsil seviyelerine indirgenmesi gerektiğini belirterek şunları kaydetti: “Kamyoncu sınav için ya Antalya’ya ya da Ankara’ya gitmek zorunda kalıyor. Bu sorunun çözülmesi için Konya’da en azından bir temsilcilik açılmalı. Sınavlara bölge müdürlükleri olan yerde girilebiliyor.”

“YERLİ TAKOGRAFA SAHİP ÇIKALIM”

Kamyoncuların bir diğer sorunun dijital takograf olduğunu ve dijital takografı çıkartan kamu görevlisinini 17-25 Aralık operasyonunda FETÖ’den ilk açığa alınan kişi olduğunu kaydeden Can, “Biz bu dijital takografa itiraz ettik. Bu olamaz dedik. Yerli dijital takograf takalım dedik ‘Olmaz, sen uluslararası TSE belgesi alacaksın’ dendi. Uluslarası TSE belgesi yahudilerin elinde. Devlet olarak müracat edildi alamadık. Bizim yerli üreticiler uluslarası TSE belgesi almadığı için ürettiği ürün geçersiz oluyor. Biz diyoruz ki yerli üretim takografımıza sahip çıkalım. Biz bu takograftan dolayı yurtdışına 1 milyar Euro çıkıyor” ifadelerini kullandı. Bu tür konularda adım atılacağı zaman işin muhataplarına mutlaka sorulması gerektiğini aktaran Kemal Can, “İlla bu belge istenecekse uluslarası çalışanlardan bu istensin ama Türkiye içindeki binlerce kamyocuya bunu neden takmaya çalışıyoruz? Zaten belli yükümüz var. Bunun yanında 20 yaşından büyük araçların hepsine bu mecburiyet konuluyor. Anadolu’da insanımız bu aracı römork olarak kullanıyor. Bunların işi bittiği zaman parkına koyuluyor. Bari bunlara uygulama, en azından 2010 ve yukarısına uygula dedik ama anlatamadık” sözlerini kullandı.

“KAMYONCULAR BU KONULARDAN MUZDARİP”

Benzin ve mazot fiyatlarındaki yüksekliğe dikkati çeken Konya Şoför Nakliyeci ve Otomobilciler Esnaf Odası Başkanı Kemal Can, mazot fiyatlarının yükselmesine karşılık yük için istenilen ücretlerin düştüğünü anlattı. Kamyoncuların bu durumdan şikayetçi olduğunu belirten Kemal Can, “Kamyoncumuz aslında çok özverili. Bu konuda sabrediyor ama yöneticilerimizin de buna bir çözüm bulmasını bekliyor. Benzin ve mazot fiyatları dövize endeksli birşey ama kamyoncu zarar görüyor” dedi. Kamyoncuların yağ kullandığından zaman zaman şikayet edildiğini dile getiren Can, bu konuyu ilgililerle konuştuğunu, fatura verilirken herşeyin belirtildiğini, işin başında kabul edilmemesi gerektiğini anlattığını söyleyerek, “Evraklar incelemeye alınıyor ve sonra 50-60 bin TL ceza alıyoruz. Devlet buna çözüm bulmalı. Başta evrağı kabul etme. Ben 10 numara yağ ve tonaja karşıyım. Bakın biz devlet yolunda 1 numarayız, tonaj atıldığı zaman bu yol katlediliyor. Hatta diyorum ki her ilin giriş-çıkışında kantar olsun ve 24 saat çalışsın ama kantarlarımızda da ayar yok. Adam mallar yüklediği yerde kantara çıkıyor, 100 kilometre sonra kantara giriyor 300-400 kilogram fazla diyor. Bu da yanlış. Kamyoncu bu konudan muzdarip” ifadelerini kullandı. Sorunların hepsini yetkililere ilettiklerini kaydeden Can, sorunların çözüme kavuşturulmasıyla vatandaşın rahata ereceğini anlattı.

“KAMYON GARAJI 200 BİN M2 OLACAK”

Kamyon garajıyla ilgili çalışmalar yapıldığını ve taslak çalışmaların bittiğini kaydeden Başkan Kemal Can, sebze hali ve kamyon garajının birbirine yakın olması konusundaki çalışmaların da devam ettiğini söyledi. Mevcut kamyon garajının 40 bin metrekare olduğunu ve kamyoncuların girmek istese bile giremediği anlatan Can, “Yeni kamyon garajı 200 bin metrekare alanda olacak. Nakliye ile ilgili herkesi oraya toplayacağız. Hatta Türkiye’nin çoğu yerinde olduğu gibi kamyon garajnı da şoförler odası olarak biz işleteceğiz. Akşamları toplu ulaşım araçları bittiği zaman Oda olarak servis araçlarımızı koyacağız ve gelen kamyoncuları evine götüreceğiz. Sabaha kadar servis hizmeti vereceğiz. Kamyonlar bu sayede şehir içi ve sokak arasına girmeyecek ve kamyoncularımız da rahat edecek” dedi. Can, bu çalışmaların 2018 yılı içinde başlayacağını söyledi.

“ÇEVRE YOLU MUHAKKAK ÇÖZÜLMELİ”

Konya Çevre Yolu Projesi’nin bir an önce bitirilmesi gerektiğine dikkati çeken Can, “Kamyoncuların bazı yollara girmesin diye konuşuluyor. Yasaklarla bir yere varılmaz, alt yapısını hazırlamak gerekiyor. Örneğin şeker fabrikası şehir göbeğinde kalmış ve Beyşehir yolu da çevre yolu olarak kullanılıyor. Böyle olduğu müddetçe, yasak uygulansa da kamyoncu ne yapacak? Ben yüklü kamyonların şehir içinde gitmesinden rahatsız oluyorum. Muhakkak çözülmesi gerekiyor. Ben daha önce şehrin ana arterlerin toplu ulaşım araçları sokulmasın dedim. Ha TIR girmiş ha toplu ulaşım aracı girmiş. Bunun önüne geçilmesi gerekiyor” diye konuşarak sözlerine son verdi. (Mustafa KARAKAYA)

Beğendim 0 Muhteşem 0 Haha 0 İnanılmaz 0 Üzgün 0 Kızgın 0

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yükleniyor

BU HABERİ OKUYANLAR BUNLARI DA OKUDU

yukarı çık