Yüksek tansiyon hastalarına beslenme tavsiyeleri

Diyetisyen Nur Açlan, yüksek tansiyon hastalığının göz ardı edilmeyecek kadar önemli olduğunu vurgulayarak hastaların beslenmelerine dikkat etmesi gerektiğini söyledi

Yüksek tansiyon hastalarına  beslenme tavsiyeleri

Via-Sante Sağlık Merkezi Diyetisyeni Nur Açlan, günümüzün dikkat edilmesi gereken hastalıklarından biri olan Yüksek Tansiyonun, göz ardı edilmeyecek bir hastalık olduğunu ifade etti. Açlan, beslenme uzmanı ve hekim kontrolünde zayıflama diyeti uygularken sağlıklı spor yapmanın yararlı olacağını belirterek, “Beslenme ve sporla uygulanan tedavi ile ilaçların dozları azaltılabilir. Spor yaparken, kalbin belli bir hızda atması önemlidir. Belli nabız değerlerinde yapılan spor, metabolizma hızını artırır kilo vermeyi kolaylaştırır. Tansiyon ’un belirtileri, enseden alın bölgesine doğru yayılan baş ağrısı, kulak uğultusu ve kulak çınlaması, baş dönmesi, burun kanaması, çarpıntı, terleme, sık idrara çıkma gibi sorunlarla karşılaşılabilir” dedi.

TUZLU VE SALAMURA BESİNLERDEN UZAK DURUN

Yüksek tansiyonlu bireylerde doğru ilaç ile doğru beslenmenin önemine dikkat çeken Açlan, beslenmede dikkat edilecekleri şöyle anlattı: “Sodyum alımı 1,5-2,5 gram arasında (4-6 gr. Tuz) tutulması gerekiyor. Bu alımı sağlayabilmek için yemeklere tuz ilave etmeyin, gerekirse tuzsuz ekmek kullanın. Tuzlu ve salamura besinlerden uzak durulmalı, alkol alımı mutlaka sınırlandırın. Haftada en fazla 2-3 kere olmak şartı ile kadınlarda 1 kadeh, erkekler ise 2 kadehin üstüne çıkılmayın. Çünkü alkolün tansiyon üzerine etkisi kadınlarda daha yüksektir. Doymuş yağ asitlerini içeren tereyağı, iç yağ ve katı margarinleri kullanmayın. Sıklıkla zeytinyağı ve diğer bitkisel sıvı yağları tercih edin. Yeşil yapraklı sebzelere soframızda da mutlaka yer verin. Tere, roka, yeşil soğan, nane, maydanoz, dereotu, kekik gibi besinler yemeklerdeki tuz azaltıldığında, yoğun tatları ile bu eksikliği giderirler.”

HAZIR ŞARKÜTERİ ÜRÜNLERİNDEN KAÇININ

Açlan, hastaların, paketlenmiş hazır şarküteri ürünlerinde tuz içeriği yoğun olduğu için mümkün olduğunca, bu ürünleri tüketmekten kaçınmalarını tavsiye etti. Açlan, “Kalorisi yüksek, rafine şeker içeren (pasta, kurabiye, kek, meşrubat ve hazır meyve suyu gibi) ürünler mümkün olduğunca az tüketilmelidir. Doymuş yağ içermeleri nedeniyle salam, sucuk, sosis gibi şarküteri ürünlerinden yoğun tuz içeren salamura yiyecek ve soslardan uzak durulmalıdır. Haftada en az 3-4 gün 30-45 dakikalık düzenli egzersiz yapılmalıdır Haftada en az 2 kere omega-3 açısından zengin olan balıkları tüketmeye çalışmalıdır Maden suyu tüketimi sınırlandırmalıdır” diye konuştu.

BİR FİNCAN KAHVE TÜKETİLEBİLİR

Özellikle yüksek tansiyon riski olanlar ve teşhisi konmuş olanların günde bir fincanı geçmemek koşuluyla kahve içmelerinde hiçbir sakınca olmadığını aktaran Açlan, “Aşırı kafein tüketimi tansiyonu arttırabilir. Haftada bir kâse yabanmersini, yüksek tansiyona iyi geliyor. Yabanmersini içerisinde bulunan antosiyaninler yüksek tansiyona karşı oldukça etkili bileşenlerdir. Beslenme diyetiniz sarımsak, kereviz ve yapraklı sebzeler içermelidir. Tansiyon problemi yaşayan kişilerin sağlıklarını kontrol altına almaları açısından domates, patates, brokoli, kabak ve ıspanak gibi sebzelerin günlük menüye dâhil ederek kullanılması gerekir” ifadelerini kullandı.

Beğendim 0 Muhteşem 0 Haha 0 İnanılmaz 0 Üzgün 0 Kızgın 0

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yükleniyor

BU HABERİ OKUYANLAR BUNLARI DA OKUDU

yukarı çık
meram belediyesi