);*} Türk tekstilcisi ABD pazarında 3üncülük hedefliyor

Türk tekstilcisi ABD pazarında 3üncülük hedefliyor

Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Engin, ABDde ilk sıraları Çin, Kanada, Kore Cumhuriyeti, Hindistan ve Meksika alıyor. Biz ise 9uncu sıradayız. Hedefimiz, en kısa sürede ilk 3te yer almak. dedi.

Türk tekstilcisi ABD pazarında 3üncülük hedefliyor
  • 11 Mart 2019, Pazartesi 0:00

BURSA (AA) Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB), tekstil sektöründe dünyanın en büyük pazarı olan ABDde dünyanın dört bir yanından sektör profesyonellerinin yer aldığı LA Textile Showa milli katılım sağladı.

Birlikten yapılan yazılı açıklamaya göre, Los Angeles kentindeki California Market Centerda, 68 Martta düzenlenen LA Textile Showda stant açan UTİB, tekstil ürünlerinin yanı sıra Türk mutfağından lezzetleri ve Türk kahvesini de ziyaretçilere tanıttı.

Giyimlik kumaş ve aksesuarların sergilendiği fuara katılan birlik üyesi 13 firmanın en son trendleri yansıtan kumaş örnekleri ve sürdürülebilir tekstil ürünleri, beğeni topladı.

Türkiye, tekstilde en güçlü piyasa paylarından birine sahip

Açıklamada değerlendirmelerine yer verilen UTİB Yönetim Kurulu Başkanı Pınar Taşdelen Engin, fuara katılan firmaların temsilcilerinin mevcut müşterileri ile görüştüğünü, bunun yanı sıra yeni bağlantılar için de önemli diyaloglar geliştirdiklerini belirtti.

ABDnin sektör için vazgeçilmez pazarların başında geldiğini vurgulayan Engin, Bu nedenle çok önemsediğimiz fuara birliğimiz ve firmalar olarak, güç birliği yaparak hazırlandık. Asıl amacımız, Türk tekstil ürünlerinin tanımının yanı sıra Türk kültürünü de potansiyel müşterilerimize anlatmaktı. ifadelerini kullandı.

Engin, fuarda güzel sonuçlara ulaştıklarına aktararak, şunları kaydetti:

Fuarda, dünyanın dört bir yanından gelen iş insanları, tasarımcı ve üreticileri, Türkiyenin tasarım gücü, sıfır problem temelinde sürdürdüğü üretim ve servis kalitesi ile tanıştırdık. Yüksek ihracat performansı ve pazar potansiyeline sahip olan Türkiye, tekstil sektöründe dünyanın en güçlü piyasa paylarından birine sahip. Dünya pazarındaki bu yerimizi korumak için Türk tekstil sektörü olarak moda, tasarım ve markalaşmaya büyük önem veriyoruz. Moda, tasarım, ArGe konusunda dünyada pek çok ülkenin takibindeyiz. Küresel tekstil trendlerinin belirlenmesi konusunda da Türkiye, öne çıkan ülkeler arasında yer alıyor. Türk tekstil sektörü, dünyanın 7, Avrupa Birliğinin (AB) ise ikinci büyük tedarikçisi. Dünyanın diğer önemli tekstil ve hazır giyim tüketicisi ABDde Türk tekstil ve hazır giyim ihracatçılarının payı, her geçen yıl artıyor.

Pınar Taşdelen Engin, Türkiyenin ABD pazarındaki tekstilde payının yüzde 3,1 ve hazır giyim payının yüzde 1 olduğu bilgisini paylaştı.

ABDde ilk sıraları Çin, Kanada, Kore Cumhuriyeti, Hindistan ve Meksika alıyor. Biz ise 9uncu sıradayız. ifadelerini kullanan Engin, hedeflerinin en kısa sürede ilk 3te yer almak olduğunu belirtti.

Türk tekstilcisinin ArGe, teknoloji ve inovasyon alanındaki konumuna bakıldığında bunun hiç de zor olmadığını vurgulayan Engin, şu değerlendirmelerde bulundu:

Tanıtım konusunda ara vermeden çalışıyoruz. Tüm önemli fuarlara firmalarımızın katılmasını sağlıyoruz. Organize ettiğimiz UrGe projeleri, ikili iş görüşmeleri ve alım heyetleriyle de pazar payımızı artırmaya başladık. Kısa sürede ABD pazarında hak ettiğimiz yeri alacağız. ABDnin uyguladığı vergiler nedeniyle pazarda bazı sınırlamalar ile karşılaşmamıza karşın bu ülkeyle tekstil ve hazır giyim dış ticaretimiz her geçen yıl artıyor. Sektörümüz, tekstil ve hazır giyimde en önemli partneri olan ABye ürün satıyor hatta İtalya ve Fransa gibi başta gelen ülkelerin markalarına üretim yaptığı gibi bu ülkelere kendi tasarımlarını ihraç ediyor. Türk tasarımcıları da markaları da artık ön planda yerini alıyor. Bu gücümüz, bizi ABD pazarında da şanslı hale getiriyor.

Beğendim 0 Muhteşem 0 Haha 0 İnanılmaz 0 Üzgün 0 Kızgın 0

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yükleniyor

BU HABERİ OKUYANLAR BUNLARI DA OKUDU

yukarı çık