);*} İki havalimanı arasındaki ulaşım süresi 1 saate inecek

İki havalimanı arasındaki ulaşım süresi 1 saate inecek

3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi, İstanbul Yeni Havalimanı ve Sabiha Gökçen Havalimanı arasındaki ulaşım süresini 1 saate indirecek. Ekspres seferlerle de bu süre 4550 dakikaya inebilecek.

İki havalimanı arasındaki ulaşım süresi 1 saate inecek

İSTANBUL (AA) Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü Raylı Sistemler Yapım Daire Başkanı Serdar Ünsal, Uluslararası Karayolları, Köprüler ve Tüneller İhtisas Fuarında yaptığı konuşmada 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesinin esas ve kilit noktasının iki havalimanı arasındaki en hızlı erişimi sağlayan güzergah olacağını ifade etti.

Projede yaptıkları geliştirmeyle Gayrettepeİstanbul Yeni Havalimanı ve Halkalıİstanbul Yeni Havalimanı metro hatlarını Gayrettepe istasyonunda AltunizadeSabiha Gökçen metro hattını ise Altunizade istasyonunda 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneline tam olarak entegre ettiklerini bildiren Ünsal, böylece yolcuların herhangi bir istasyonda indibindi yapmaksızın Sabiha Gökçen Havalimanından İstanbul Yeni Havalimanına doğrudan ulaşabileceğini aktardı.

3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesinin İstanbul Yeni Havalimanı ve Sabiha Gökçen Havalimanı arasındaki ulaşım süresini 1 saate indireceğini, ekspres seferlerle de bu sürenin 4550 dakikaya inebileceğini belirten Ünsal, planlanan proje ile TEM Çamlık Kavşağı Hasdal Kavşağının boğazın altından bir tünelle birbirine bağlanacağını dile getirdi.

Tünel kesitlerine ilişkin bilgi veren Ünsal, 3 katlı ve 2 katlı Tünel Karayolu katlarının Jetfan sistemi ile havalandırılacağını ifade etti.

Yangınla mücadelenin modern su sisi ile yapılacağını bildiren Ünsal, bölüm vanalarının 25 metrede 1 adet, hidrant dolaplarının ise 50 metrede 1 adet olacağını aktardı.

Ünsal, her 200 metrede tüm katlar arasında geçişi sağlayan ve tünel boyunca uzanan acil tahliye sistemi ile güvenli bekleme alanlarının, her 600 metrede bir de konumlanan acil duraklama alanlarının bulunmakta olduğunu dile getirdi.

Tünel parametrelerine bağlı olarak 2 katlı bölümde boylamasına, 3 katlı bölümde yarı enine havalandırma yapıldığını vurgulayan Ünsal, tünelin Avrasya Tüneli ile aynı boyutlarda olduğunu kaydetti.

Proje, yakıt tüketimi, sera gazı ve gürültü kirliliğini azaltacak

Ünsal, projenin Asya ile Avrupa arasında doğrudan ulaşım kolaylığı ve hızlı bir geçiş güzergahı yaratacağını söyledi.

Azalan seyahat süresi ve artan güvenilirlik gibi önemli ekonomik ve fiziki faydalar sağlayacak olan projenin yakıt tüketimi, sera gazı ve diğer emisyonlarda ve gürültü kirliliğinde azalmalara katkıda bulunacağını aktaran Ünsal, bir yılda atmosfere salınan karbondioksit (CO2) emisyonundaki azalmanın 2023 yılında 350 bin ton/yıl, 2042 yılında ise 1 milyon 150 bin ton/yıl olacağını anlattı.

İstanbul, doğal güzelliğini ve siluetini hiç etkilemeyen, ekolojik dengeleri gözeten, deniz yaşamına zarar vermeyen, çevre dostu bir ulaşım altyapısına kavuşacak. Proje, Avrupa Yakasında Yeni Havalimanı ile Asya Yakasında Sabiha Gökçen Havalimanı arasındaki en hızlı güzergah olacak. Tünelin iki havalimanı arasında sağlayacağı entegrasyonun, İstanbul’un uluslararası hava ulaşımındaki konumuna önemli katkıda bulunması bekleniyor. ifadelerini kullanan Ünsal, 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesinden 2042 yılında 2,8 milyar avro net fayda sağlanacağını söyledi.

Muhabir: Burhan Sansarlıoğlu

Beğendim 0 Muhteşem 0 Haha 0 İnanılmaz 0 Üzgün 0 Kızgın 0

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yükleniyor

BU HABERİ OKUYANLAR BUNLARI DA OKUDU

yukarı çık